Grafika Made in Gliwice. Niebieskie tło i logo fundacji cechownia

*Made in Gliwice – program Centrum Kultury Victoria, którego celem jest prezentowanie oraz promocja lokalnych twórców, animatorów oraz miejsc otwartych na kulturę. Materiały opracowane ramach projektu pojawiają się w Internecie i mediach pod nazwą „Made in Gliwice” #madeingliwice.

FUNDACJA CHÓRTOWNIA | kampania społeczna „Muzyka – wsparcie osób w depresji”

www

Facebook

Czy śpiewanie leczy? Czy przyłączając się do chóru, możemy zadbać o swoje zdrowie? Naukowcy twierdzą, że tak. Tę wiedzę popularyzuje Fundacja Chórtownia, która zainicjowała międzynarodową kampanię społeczną „Muzyka – wsparcie osób w depresji”. Celem jest podnoszenie wiedzy o depresji jako o chorobie oraz wsparcie osób chorych, by szukały fachowej pomocy u lekarzy specjalistów. Chórtownia zaprasza chóry amatorskie do zorganizowania prób otwartych, koncertów, warsztatów wokalnych i wykładów z zaproszonymi specjalnie.

W ramach akcji w Narodowym Instytucie Onkologii w Gliwicach zorganizowane zostaną pilotażowe prób dla chorych i ich bliskich. Pierwsze spotkanie odbędzie się 8 października. Spotkania poprowadzą Justyna Dziuma, prezeska Fundacji Chórtownia ora propagatorka śpiewu chóralnego oraz Gabriela Majerowska, wolontariuszka, muzykoterapeutka oraz studentka drygentury. Partnerem wydarzenia jest Górnośląska Fundacja Onkologiczna. Organizatorzy mają nadzieję, że finałem spotkań będzie koncert w wykonaniu warsztatowego chóru.

Więcej o projekcie w rozmowie Made in Gliwice | gościem naszego podcastu jest Justyna Dziuma, prezeska Fundacji Chórtownia