Doskonała informacja ze świata kultury! Artur Malke, związany m.in. z gliwickim Międzynarodowym Festiwalem Muzyki Dawnej All’improvviso, został wiceprzewodniczącym zarządu Europejskiej Sieci Muzyki Dawnej REMA!

W podparyskim Wersalu zakończyło się niedawno pierwsze posiedzenie nowo powołanego zarządu Europejskiej Sieci Muzyki Dawnej REMA (fr. Réseau Européen de Musique Ancienne), w szeregach którego na stanowisko wiceprzewodniczącego powołano polskiego reprezentanta – Artura Malke, menedżera kultury, związanego z gliwickim Międzynarodowym Festiwalem Muzyki Dawnej All’improvviso oraz agenta polskich i zagranicznych artystów zajmujących się muzyką dawną.

REMA to jedyna w Europie organizacja skupiająca festiwale, sale koncertowe i ośrodki badań, zajmujące się muzyką dawną, a od niedawna również zespoły i agencje specjalizujące się w tym repertuarze. Jej szeregi tworzy już ponad 130 członków z 23 krajów Europy.

Międzynarodowy pięcioosobowy skład nowego zarządu tworzą także prezeska Veerle Declerk z brukselskiego Pałacu Sztuk Pięknych BOZAR, Raquel Andueza z Hiszpanii, dyrektorka festiwalu Semana de Musica Antigua de Estella, Kelly Landerkin, reprezentująca prestiżową Schola Cantorum Basiliensis oraz Pierre Bornachot z festiwalu w Ambronay we Francji.

Zarząd REMA, pierwszy od prawej Artur Malke

W działającej pod auspicjami i z funduszy Komisji Europejskiej organizacji jest już czworo polskich członków: festiwale Misteria Paschalia w Krakowie, All’improvviso w Gliwicach, Kromer Festival Biecz w Bieczu oraz Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu.

Trzyletni program kadencji nowego zarządu zaprezentowany zostanie podczas konferencji członków REMA w połowie czerwca w Walencji, a jednym z najważniejszych jego punktów będzie organizacja European Early Music Summit w Brukseli – pierwszego w pełni otwartego spotkania dla uczestników rynku muzyki dawnej w całej Europie – artystów, festiwali, instytucji, ośrodków badawczych i akademickich specjalizujących się w repertuarze dawnym.

Współprzewodniczenie tak rozbudowanej międzynarodowej organizacji jaką jest REMA, jest dla mnie niezwykle inspirującym wyzwaniem, tym bardziej w tym przełomowym dla niej momencie, gdy otworzyła się również na zespoły oraz menedżerów i agencje działające w muzyce dawnej. Cieszę się, że w pracy na rzecz REMA, będę mógł korzystać z mojego doświadczenia zarówno w roli menedżera artystów jak i współorganizatora festiwalu All’improvviso, ułatwiając dialog między członkami REMA, reprezentujących „obie strony” rynku muzyki dawnej. – mówi Artur Malke.  

Celami  statutowymi REMA jest szeroko pojęta promocja muzyki dawnej, poprzez stałe zwiększanie zainteresowania tym repertuarem zarówno słuchaczy jak i festiwale i sale koncertowe, inicjowanie nowych przedsięwzięć współpracy międzynarodowej, promocja młodych artystów wykonujących repertuar dawny, a wszystko to by stać się „wiodącym głosem dla muzyki dawnej w Europie”.

Wybory nowych władz organizacji odbyły się podczas kwietniowego festiwalu Misteria Paschalia w Krakowie, który gościł członków REMA na trzydniowej konferencji.

źródło: ruchmuzyczny.pl