Maja Kleszcz przez prasę i krytyków określana jest jako jedna z najlepszych polskich wokalistek. Czy to na estradzie, czy komponując i grając na deskach teatralnych, zawsze przyciąga charyzmą i unikalnym głosem.
BRAK BILETÓW NA WYDARZENIE
4 nagrane płyty, ponad 20 spektakli teatralnych, realizacje telewizyjne, setki koncertów i wiele nagród to jej najlepsza wizytówka. Fryderyk za płytę „B.L.UES”.
To niezwykły, rocznicowy album wypełniony w całości tekstami Bogdana Loebla, mistrza stylistyki polskiego bluesa, który w 2022 roku obchodził 90-lecie swoich urodzin. Usłyszymy nowe interpretacje kultowych już utworów skomponowanych przez Tadeusza Nalepę (mi.n. „Kiedy byłem małym chłopcem”, „Rzeka dzieciństwa”, „Modlitwa”), a także nowe aranżacje piosenek które Loebl specjalnie napisał dla wokalistki, do których muzykę stworzył Wojciech Krzak.
Muzycznie pełno tu wysmakowanych wokalnych odniesień do starego bluesa, jazzu i szacunku dla tego co najlepsze w stylu retro. 100-letnia gitara akustyczna, kontrabas, saksofon i perkusja trącana miotełkami, by dopełnić brzmienia vintage.
Koncert w ramach miejskich obchodów Święta Konstytucji 3 maja.
Organizacja: Centrum Kultury Victoria
Więcej o Mai Kleszcz
Karierę zawodową zaczynała w wieku 14 lat w Kapeli ze Wsi Warszawa, zdobywając nagrody (min. BBC Radio, 3 Fryderyki), występując w ponad 30 krajach świata, budząc zachwyt zagranicznej prasy od Tokio po Los Angeles.
Po odejściu z zespołu w 2010 zaczyna eksplorować świat brzmień z pogranicza jazzu i bluesa, w pełni rozwijając swoje możliwości wokalne. Specjalnie dla niej pisze teksty Bogdan Loebl, autor znany z legendarnej już współpracy z Tadeuszem Nalepą. Równie dobrze radzi sobie z twórczymi interpretacjami tekstów Agnieszki Osieckiej i pomnikowymi utworami Ewy Demarczyk. Również ta aktywność została dostrzeżona przez publiczność i krytykę. Liczne nominacje do nagród płyt „Osiecka de Luxe”, „Radio Retro” czy „Odeon” owocują Fryderykiem za płytę „B.L.UES” w 2023 roku.
Oprócz specyfiki estradowej, z powodzeniem zajmuje się komponowaniem muzyki teatralnej oraz filmowej. Obdarzona talentem aktorskim, gra również w spektaklach (min. Teatr Narodowy w Warszawie). Jej kompozycje napisane do przedstawienia „Makbet” otrzymują nominację do Fryderyka w kategorii muzyka ilustracyjna. Za całokształt pracy teatralnej w 2019 roku otrzymała Nagrodę Kapituły im. A. Bardiniego i Dyplom Mistrzowski.
Jej głos nie pozostawia obojętnym i udowadnia, że nawet dziś możliwa jest bezkompromisowa wiara w sztukę i szacunek dla inteligencji słuchacza.