Grafika informująca o koncercie.

True Tone Festival po raz trzeci otworzy przed nami nowe muzyczne horyzonty. Tego roku fuzja gatunków znacząco wykracza poza ramy jazzu, zachowując jednak jego transcendentną esencję – szczery wymiar muzyki. 

Więcej o True Tone Festival (link)

AKUSMI

25/05/2024 | 18:00 | RUINY TEATRU VICTORIA

Akusmi to pseudonim, pod którym kryje się nowy projekt francuskiego kompozytora, multiinstrumentalisty i producenta Pascal’a Bideau. Mieszkający w Londynie artysta związany jest z nową wytwórnią Tonal Union gdzie wydał album „Fleeting Future” (2022). Z jego halucynacyjnym, niepoddającym się gatunkowej klasyfikacji połączeniem minimalizmu, kosmicznego jazzu i wpływów Czwartego Świata oraz w poszukiwaniu optymizmu w obliczu nieznanych i nieograniczonych możliwości, „Fleeting Future” wyróżnia się jako innowacyjny i inspirujący debiut.

Stworzenie bogatego, kolorowego i wielowarstwowego dźwiękowego świata albumu było pierwotnie inspirowane podróżą Bideau do Indonezji, gdzie zanurzył się w tradycyjnej muzyce gamelanowej i gongowej. Wiele z motywów, motywów i melodii na „Fleeting Future” wywodzi się ze skali „Slendro”, jednego z podstawowych systemów strojenia używanych w gamelanie. Jednak to nie skale muzyczne, ale skale jako wielkość lub zakres rzeczy najbardziej fascynują Bideau, a konkretnie, jak wyjaśnia; „przekonujący sposób, w jaki rzeczy dramatycznie się zmieniają, gdy przechodzisz z jednej skali na drugą”. Album został doceniony przez The Guardian (Album Miesiąca w eksperymentalnej muzyce).

„Lines” z 2023 roku to ekscytująca nowa kolekcja utworów, powstała z pragnienia kontynuacji doskonałego debiutanckiego albumu „Fleeting Future” – w poszukiwaniu nowych form. Album otrzymał duże wsparcie ze strony BBC Radio 1 i BBC 6 Music. Akusmi wystąpił na zeszłorocznym festiwalu Hidden Notes 2023 w Stroud (UK) obok Hannah Peel, Midori Takady i Manchester Collective, a także wspierając niemiecką elektroniczną grupę Brandt Brauer Frick w renomowanej Jazz Café w Londynie.

MAXIME DENUC

25/05/2024 | 20:00 | RUINY TEATRU VICTORIA

Maxime Denuc to kompozytor muzyki elektronicznej mieszkający w Brukseli. Współzałożyciel duetu Plapla Pinky, znany ze względu na ich nietypowe podejście do muzyki klubowej, gdzie mieszają się elementy rave’u, baroku i muzyki współczesnej. Zespół wydał kilka płyt i został zaproszony do występów w klubach i na festiwalach takich jak Sonar (ES), Villette Sonique (FR), Club Metro Kyoto (JP), Les Siestes Electroniques (FR) czy Today’s Art (NL).

Od kilku lat jego praca solowa koncentruje się na organach kościelnych. W 2020 roku wydał „Solarium” w belgijskiej wytwórni Vlek – projekt został oparty na organach, gdzie artysta wykorzystuje emocjonalną siłę wschodu słońca, aby stworzyć doświadczenie zarówno muzyczne, jak i społeczne. Dwa lata później Maxime Denuc prezentuje „Nachthorn”, nowy album na MIDI organy kościelne. Płyta spotkała się z uznaniem krytyków, szczególnie z Boomkat, który wybrał ją jako jedną z dziesięciu płyt roku 2022. Album został także wybrany jako ścieżka dźwiękowa do pokazu Haute-Couture Chanel kolekcja wiosna-lato 2023.

Oprócz działalności kompozytorskiej Maxime Denuc współpracuje także w obszarze sztuk performatywnych i poświęca się badaniom. W 2019 r. ukończył studia magisterskie na EHESS w Paryżu na kierunku „Teorie i Praktyki Języka i Sztuk”, ze specjalizacją w muzyce.

Data wydarzenia:
25 maja | godz. 18:00
Miejsce wydarzenia
Ruiny Teatru Victoria, al. Przyjaźni 18, Gliwice
Cena biletów:
od 40 zł
Kup bilet
Kup karnet