Grafika składająca się z czterech zdjęć z imprez. Pokazano koncerty, spotkanie dla dzieci i rynek z lotu ptaka.

Ponad 400 wydarzeń, w których udział wzięło 100 tys. uczestników – taką statystyką dla Centrum Kultury Victoria zakończył się miniony rok. Nowy przyniesie bogactwo wydarzeń kulturalnych i edukacyjnych, rozrywkę, rozwój aplikacji GAMA i nowe pomysły z cyklu #madeingliwice.

Kultura zmienia

Tak brzmi nowe hasło Victorii na 2024 rok. To nie znaczy, że towarzyszące nam do tej pory #BLISKO całkiem odchodzi do lamusa – centrum kultury wciąż chce być blisko ludzi, chce być jak najbardziej dostępne dla swoich odbiorców.

𝗞𝗨𝗟𝗧𝗨𝗥𝗔 𝗭𝗠𝗜𝗘𝗡𝗜𝗔 to idea, która pulsuje w każdej propozycji Centrum Kultury Victoria w Gliwicach. Pragniemy otworzyć przed Państwem drzwi do fascynującego świata sztuki, edukacji i przeżyć kulturalnych, które nie tylko rozwijają umysł, ale również inspirują do zmiany. Realizując nasz program obserwujemy jak kultura zmienia odbiorców naszych wydarzeń, otoczenie, sposób myślenia, świadomość, relacje międzyludzkie – mówi Paweł Ciepliński, dyrektor Centrum Kultury Victoria.

Kalendarz wydarzeń

Przełom roku to dla ludzi Victorii intensywny czas pracy nad planami na kolejny sezon. Oferta budowana jest tak, by każdy zainteresowany znalazł w niej propozycje dla siebie. Miłośników klasyki z pewnością ucieszy zapowiedź zbliżających się Ostatków z ELEGANZĄ, jubileuszowej edycji Wiosny z Fryderykiem, koncertów organizowanych w ramach Otwartego Salonu Muzycznego, 24. Gliwickiego Festiwalu Bachowskiego. Jazz tradycyjnie rozbrzmiewać będzie w hali modeli GZUT (Jazz w Ruinach) oraz w amfiteatrze w Sośnicy (Polish Happy Jazz). W połowie marca Gliwice zamienią się w słoneczną Jamajkę, gdzie króluje reggae (Winter Reggae). Latem znów rozgoszczą się u nas Ulicznicy (Festiwal Artystów Ulicy),sobotnie wieczory muzyka rozbrzmiewać będzie w Parku Chopina (Parkowe Lato), a niedzielne wieczory spędzać będziemy wspólnie oglądając filmy pod gołym niebem (Letnie Kino Plenerowe). Rok zakończy Gliwicki Jarmark Bożonarodzeniowy – wspólne kolędowanie, przedświąteczne zakupy i spotkania w gronie przyjaciół.

To tylko kilka z wielu zaplanowanych wydarzeń. Niektóre odbywają się w Gliwicach od wielu lat i w tych przypadkach współpracujemy z dotychczasowymi organizatorami. Niezależnie od tego nieustannie pracujemy także nad autorskim programem, jak Podwórko (impreza z okazji Dnia Dziecka), Show Off Fest (koncerty na pożegnanie wakacji), Prywatki w Bojkowie (zabawy taneczne w retro stylu). Świetnym przykładem jest True Tone Festival – przed nami trzecia edycja wydarzenie, o którym słychać już w muzycznym świecie poza granicami Gliwic. Miniona edycja przyciągnęła do Gliwic gości z Opola, Poznania, Krakowa, Wrocławia i Warszawy. Siłą wydarzenia jest twórczość artystów nowego pokolenia, którzy porywają publiczność swoją charyzmą sceniczną.

– True Tone Festival w tym wystartuje 24 maja, finał zaplanowaliśmy na 1 czerwca. Na koncertach spotkamy się w Ruinach Teatru Victoria i w Scenie Bojków. 11 koncertów w 6 dni. Pojawi się kilka nowości, ale o tym za chwilę. Zapiszcie sobie daty i do zobaczenia. – zaprasza Łukasz Kwaśniewski, zastępca dyrektora ds. programowych.

 Program True Tone Festiwal już jest dopięty i za chwilę będą ogłaszani tegoroczni artyści. Nieustannie polecamy także program Kina Amok, które włączone zostało w struktury organizacyjne Victorii oraz Stacji Artystycznej Rynek, która jest miejscem warsztatów dla dzieci, wystawy, spotkań autorskich, kameralnych koncertów.

Cała GAMA możliwości

Wiosną minie pierwszy rok działania Gliwickiej Aplikacji Miejskich Aktywności, która z każdym miesiącem zyskuje kolejnych użytkowników. To stale aktualizowany zbiór wydarzeń z Gliwic, przewodnik po mieście, narzędzie, które organizatorom imprez pomaga w promocji swoich eventów. Wiele funkcji w jednej aplikacji, którą każdy z nas może zupełnie za darmo pobrać na swój telefon. Żeby pobrać aplikację na swojego smartfona, wystarczy pobrać ją za darmo z popularnego sklepu (Google Play i AppStore wpisać „GAMA Gliwice”). GAMA odnotowała już ponad 6 tysięcy pobrań, a podczas niespełna roku wprowadzono do niej blisko 2 tysiące wydarzeń! W przypadku aplikacji nie powiedziekiśmy jeszcze ostatniego słowa i cały czas pracujemy nad wprowadzeniem kolejnych funkcjonalności.

#madeingliwice

W najbliższych miesiącach planujemy rozwijać projekt „Made in Gliwice”, którego założeniem jest promocja lokalnych artystów, projektów i miejsc otwartych na kulturę. Służą do tego podcasty, audycje radiowe, artykuły ukazujące się w prasie i lokalnych mediach. Stworzyliśmy i rozbudowaliśmy bazę gliwickich twórców, w której już znajdują się wizytówki ponad 30 artystów. Pojawiły się także gadżety dla miłośników Gliwic (emaliowane kubki, zimowe czapki, świetne termosy, itd.), dostępne w Centrum Informacji Kulturalnej i Turystycznej w Centrum Przesiadkowym.

Po więcej informacji zapraszamy na naszą stronę internetową, gdzie informacje o bieżących wydarzeniach i projektach publikowane są na bieżąco.